Friday 25 July 2014

debattinlägg om legitimiteten av bögeri, ursprunglign publicerat i face-book den 24 juli 2014


...jag börjar bli trött på allt detta smygande och förtalande av vanligt enkelt och rättframt bögeri... en möjlighet att avdramatisera den sköna verklighet som av alltför många upplevs som äcklig och onormal, vore kanske att i malmö, som i tex san francisco, anordna bög-guidning till stadens parker och barer (sauna finns det ju ingen, tyvärr...) - att få med även de som anser sig själva vara hetero, på sådana sightseeings, tror jag skulle avdramatisera det hela... 

+ + +

...naturligtvis ledde mitt upprop härförleden [även publicerat på Facebook i augusti 2014], om bögeriets legitimitet, inte till någonting… inte en enda reaktion, inte en enda sympatiyttring från en enda av alla de bögar och kvinnliga bögsympatisanter världen vimlar av… är det verkligen fortfarande så kontroversiellt att män knullar män? eller, o fasa : det förefaller vara mer kontroversiellt idag än när jag var i tonåren att fellatio är en omtyckt sysselsättning… bögeriet är, i högre grad än de heterosexuella umgänges...formerna, en konstform utformad som romantisk eller rå esteticism, inriktad på njutning och befriad från önskan om/risken av befruktning… det är obegripligt att det ”allmänna samtalet” är nästan helt befriat från detta ämne, med tanke på att de flesta män någon gång praktiserat bögeri…


 bilderna är av min gode vän william zarate... : "bo blir avrunkad"...
(3 versioner)





No comments: