Friday 15 July 2011

cavefors : barnsliga minnesbilder...

'
'
 

villa björke, arrie

ungen och havet, skanör

blommor och blader

'
'
bo i. cavefors
kommentar till ett fotografi

bland
blommor och blader
skall man vara en
glader
men här en kritisk
...eller snarare
skeptisk blick
riktad mot fotografen
mamma
klarar du det här
tryck på
rätt knapp
jag har annat
för mig
det är
sista
sommaren
vi är
tillsammans
mamma
jag försvinner

jag har bråttom
när du kallade på
mig för att fotografera
mig
lekte jag officer
med bar
överkropp
se hur jag fick på
mig skjortan
mamma
du förstör leken
jag knäppte
knapparna
fel
den
khakifärgade
skjortan sitter
snett
men
som tur
var
hann jag
ta på mig
militärbältet
med klorna
som tränger in i
oxhudshålen
i bröstfickan
har jag
penna och
anteckningsblock
inget undgår
mina
spanande ögon
tack
bo
säger du
och ler -
det blev nog en
bra bild -
vill du ha
en
nybakad
chokladbulle?


No comments: